reklama

Hudba v živote rodiča

Vždy som obdivovala mamu, ktorá s nami prežívala úplne všetko. Prežívala s bratmi beatlemániu, so mnou obdobie Depeche Mode ,prešla cez rôzne hudobné štýly a vždy s humorom a úsmevom. A vždy zvládla aj množstvo decibelov.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Traduje sa jedna rodinná historka. Brat ako vysokoškolák študujúci v Prahe, raz priviedol domov kamaráta. Mama im varila halušky a popri tom si pospevovala. Nebolo by na tom nič zvláštne, keby si kamarát nevšimol, že mama si pospevuje pieseň od Jimiho Hendrixa .Aj ja som prežila s dcérou rôzne obdobia. Keď mala asi dva roky milovala Riška Millera /čo jej ostalo podnes/. Pesničku Po schodoch ju naučil bubnovať manžel na nočníku. Prešli sme pesničkami škôlkarskými, ľudovkami, v čase tancovania vo folklórnom súbore. Samozrejme, že sa u nás púšťali všetky novinky pop music. Neustálym obohrávaním dokola sa jej podarilo sprotiviť mi niektorých spevákov tak, že keď ich počujem, nabehnú mi zimomriavky . V období Backstreeet Boys som dávala naše ťažko zarobené peniaze za samolepky, ktoré si vlepovala do zošita. V tomto období som však zaznamenala aj jeden úspech. Podarilo sa mi včas zachytiť list pre Nicka Cartera, v ktorom mu naša osemročná dcéra posielala zlatú retiazku. Vianočný darček od babky. Dcéra rástla, vyvíjal sa aj jej hudobný vkus. Aspoň stokrát som si vypočula pesničky skupiny The Doors a Jimmyho Morrisona. Postupom času sa prepracovávala ku kvalitnej elektronickej hudbe, počúva house, jazz, dokonca aj swing. Má dvadsať rokov a my sme sa doma potešili, že už bude len lepšie a lepšie. Tešíme sa, keď príde cez víkend domov zo školy, že sa náš tichý dom opäť rozozvučí muzikou. Aj keď sa sem-tam musíme prekrikovať, pretože podľa nej „dobrých decibelov nie je nikdy dosť“. Čo som však nečakala a s čím bojujem z plných síl je teraz prebiehajúca ERA Kontrafaktu. Neviem, či je to tým, že som alergická na sprosté slová a vulgarizmy, alebo je môj hudobný vkus taký skostnatelý. Vo Vecovom CD Dobré ráno som si dokázala nájsť svojich pár obľúbených skladieb, chápem ich ako superrecesiu , ale KF ... Beriem argumenty ako ,že aj v zahraničnej hudbe je veľa fuck you, fuck off, mother´s fuckerov, ale aj tak som dosť dobre nechápala, o čom rep a hip-hop vlastne je. Zdalo sa mi nepochopiteľné, že sa bieli chalani hrajú na černochov z ulice, ovešajú sa reťazami a spievajú o jointoch a svojich dealeroch. V Miliónovom tanci bolo jedno kolo venované hip-hopu.A zrazu stačilo tak málo. Laci Strike - úsmev, šarm a perfektne zvládnutý tanec. Hop... a už sa mi aj hip – hop páči. Už len potrebujem, aby chalani z KF urobili aspoň jednu pesničku, ktorú si budem môcť pospevovať bez vypípania...a sprostých slov.

Katarína Ábelová

Katarína Ábelová

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

47 ročná podbnikateľka Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu